01.12.2014 15:17

2. kapitola

Dievčatá išli do detskej izby. "Protivníčky? A v čom?" pýta sa Tara. "Asi sme niečo ako čarodejky. Alebo víly. A kto má aké moci?" tiež sa pýta Tara a pokračuje "Mám nápad." "A aký?" pýta sa Zuza. "V každom príbehu sa objaví niečo, čo povie, čo sa deje. No a my to niečo musíme nájsť. Takže ja a Zuza ideme hľadať von a ty Ally ostaň a hľadaj vnútri." "Jasné!" odpovedá Ally. Zuza a Tara utekali von. Tara má veľkú záhradu. Rozdelili si ju na polovicu. O chvíľu za Tarou pribehla Zuza. "Mám to!" "Ty si to našla?" pýta sa prekvapene Tara. Veď kto môže za takú malú chvíľu nájsť takú jednu vec, aj keď ju v živote nevidel? Zuza Taru viedla ku bráne. Ale zaviedla ju pred dom popri stene za strom. Keď vstúpili za strom, zrazu bolo okolie preč a ony boli v bielej prázdnote. Tam počuli hlas: "Ste víly prvého stupňa a ďalšie stupne sa získavajú činmi. Dokážete sa premeniť. Keď nie ste premenené, máte nad svojou mocou slabšiu vládu. Dávam vám za úlohu zistiť, aké máte moci. Dve z vás majú dve moci živlu a jedna z vás má všetky moci živlu, aj ostatných vecí a tomu sa hovorí moc dúhy, pretože ako má dúha všetky farby, tak tá víla má všetky moci a stáva sa silnou. Keď budete mať otázky, spýtajte sa ma. Ale nie teraz. Keď splníte úlohu." Tara a Zuza zase boli na svete a vedľa nich stála Ally. "Všetko som počula. Bola som s vami aj keď ste si ma nevšimli." hovorí Ally. Dievčatá sa rozhodli, že dnes zistia kto má čo. "Živly sú voda, vzduch, zem a oheň. Poďme na to. Zuza skús niečo vyčarovať." vraví Tara. "Dobre vyskúšam to. VZDUCH!!!" odvetila. Obidve ruky dala pred seba a z dlaní jej fúkal silný vietor. Taký silný, že keď ukázala dlaňami na Ally, spadla. Zuza ruky skrčila a vietor prestal. "Vau. Takže máš moc vzduchu. Teraz Ally." povedala Tara. "Pokúsim sa. ZEM!!!" a z Allyných prstov padali zelené iskričky. Kam dopadli, tam narástli krásne kvety. Zuza rýchlo povedala: "VZDUCH!!!" a iskričky vietor rozniesol po záhrade. Bola krásna. "Ally má zem." vraví Tara a pokračuje: "Spravte ešte niečo. Je to super." Ally rukami zamieri na Zuzu a povie: "OHEŇ!!!" Z rúk jej vyletí ohnivá guľa rovno na Zuzu. Tá dúfa, že vodná moc je jej a povie rýchlo: "VODA!!!" a okolo nej sa nafúkne vodná bublina, ktorá ju ochráni pred ohnivou guľou. Potom sa rozleje rovno na Zuzu. Je celá mokrá. "Neboj sa usuším ťa. OHEŇ!!!" hovorí Ally a zdvihne jednu ruku. Síce oheň nevystrelí, ale ruka žiari do oranžovo-červenej farby a vydáva teplo ako oheň. Priblíži ruku k Zuze a vo vhodnej vzdialenosti suší Zuzu. Potom na ňu Zuza zhúkne: "Zbláznila si sa? Mierila si na mňa ohňom." "Myslela som si, že ohnivú moc máš ty. Prepáč." ospravedlňuje sa Ally a Zuza jej odvetí: "Nevadí. Aspoň som zistila, že mám vodnú moc. Tara, dúhová moc bude asi tvoja." "DÚHA!!!" kričí Tara a nad ich domom sa spraví dúha. "Takže ja mám všetky existujúce moci. Super!" vytešene vraví. "Premeňme sa." navrhla Zuza. "Ale ako." pýta sa Ally. "Zuza, skús to." vraví Tara. "Ach. Ani ja neviem ako, ale skúsim to. PREMENA NA VÍLU VZDUCHU A VODY!!!" a premenila sa na vílu prvého stupňa. Spravila niečo ako tanec vo svetle a vzduchu. Potom sa vzniesla dolu ako víla s krídlami. Bolo to super. "Ja som sa naozaj premenila vo vílu. Ja...to je super. Som víla." s radosťou vraví Zuza. "Zistili sme naše schopnosti a teraz môžeme ísť za strom." vraví Tara. Boli za stromom v bielej prázdnote. "Splnili sme úlohu. Ja som dúhová víla, Zuza má moc vzduchu a vody a Ally je víla zeme a ohňa." vraví Tara. Hlas odpovedá: "Dobre. Máte otázky?" "Kto sú tie dievčatá, ktoré boli pred bránou? Koľko je stupňov víl? Sme silnejšie podľa stupňov?" pýta sa Tara, ale hlas ju preruší: "Stop! Otázky môžu byť len tri. Takže 1.: Vy ste víly, oni sú čarodejky. Zlé a tá najhlavnejšia je ľadová Diara, dlhovlasá je kamenná Lucy a posledná má moc skla Diana. Neviem ani ja čo od vás chceli. 2. otázka: Je ich tisíc, ale môžete napríklad byť na prvom stupni a po tom čine sa môžete dostať aj na 250. stupeň, to je jedno a tá 3. otázka: Áno. Za každým stupňom ste silnejšie." Zrazu bielota zmizla a Tara vraví: "Premeň sa Ally." "Tak ja to skúsim. PREMENA NA VÍLU ZEME A OHŇA!!!" zakričala a vzniesla sa, spravila zostavu a premenila sa. "Aj ja som víla. A pozri, mám krídla. A teraz už len ty Tara. Premeň sa." povedala Ally. Tá odvetila: "Dobre, skúsiť to môžem. PREMENA NA VÍLU DÚHOVEJ MOCI!!!" Stalo sa to isté, čo Ally a Zuze. Vzniesla sa, zatancovala a premenila sa. Zletela na zem. A všetky boli premenené. "Nikomu nehovorte, že ste víly, až keď poviem. Poďme skrášliť staré sídlisko na precvičenie. Ale najprv zistime, ako sa naspäť zmeniť. Skúsme na to myslieť." hovorí Tara. Všetky boli zase normálne. Na starom sídlisku Ally zasadila kvety, trávu aj stromy, Zuza ich poliala vodou a Tara vetrom sfúkla na hromadu lístie a špiny. Tak svoju moc využili na pomoc prírode. Viem čo si myslíte. Mali sa zmeniť na ďalší stupeň, ale hlas sa nezmienil tom, že ich musí byť viac. Ale dievčatá to nerobili pre väčšiu moc, ale pre pomoc prírode a preto im do ďalšieho stupňa veľa nechýba. Potom zamierili hlbšie. Tam zbadali požiar v činžiaku na 3. poschodí. Bola tam aj rodina pri okne, ale telefón nedržala. "Vidíte ich? Premeňme sa. Nikto okrem rodiny tu nie je. Zuza uhasí požiar, Ally svojou mocou pomôcť nemôže, preto rodičov a ich dieťa bezpečne dostane von a ja sa pozriem či tam ešte niekto nezostal. Budeme po prvýkrát lietať, tak dávajme pozor." káže Tara. "PREMENA NA VÍLU SVOJEJ MOCI!!!!!!!" zakričali všetky naraz. Zuza opatrne vzlietla a nastavila ruky a povedala: "VODA!" Z rúk jej striekal pás vody. Ruky rozdelila od seba, aby mohla hasiť dve miesta. Síce menšími pásmi, ale boli dva. Ally zobrala chlapca na plecia a povedala: "Po prvý krát letím, preto sa radšej nepozeraj." Položila ho na zem a išla pre mamu. To bude trocha ťažšie. Pretože mama váži viac. Tara jej rýchlo trocha pomohla a aj otcom a s vodnou bublinou letela do bytu. Tam našla psa a mačku s mačiatkami. Tara si mačku položila na plece, mačiatka položila do košíka a psa vzala do voľnej ruky. Bezpečne boli všetci v poriadku prenesení pod činžiak. Ale požiar nie a nie uhasiť. Ally sa premenila na človeka. Jej moc k požiaru nepomôže a Taru obťažujú mačiatka. Škriabu ju, lozia na ňu a na rodinu syčia. Jedna Tare poškriabala krídla a preto sa Tara premenila na človeka. Na vílu sa premeniť nemôže, kým sa jej krídla neuzdravia a s malou mocou požiar uhasiť nemôže, aj keby ju Ally chytila a vzlietla s ňou. Zostalo to na Zuze. Tá už vyčerpaním padala dolu, ale vždy sa vzniesla hore. Takto to neuhasí. Ale keď privolá hasičov, uvidia, že je víla. Zo všetkých síl dala nad seba ruky a spravila obrovskú vodnú guľu. Veľkú ako celý byt a hodila ju na požiar. Potom sa bez vedomia z vyčerpania premenila na človeka a padala dolu. Ally neváhala, ako jediná sa premenila na vílu a vedela že nestihne k nej doletieť, tak povedala: "ZEM!" A zrazu na mieste pod Zuzou praskol betón a tam narástla obrovská neznáma rastlina a rýchlo zachytila Zuzu. Položila ju na zem a zarástla do zeme, ale betón bol stále prasknutý. Rodina sľúbila, že nikomu nevyzradí ich vílie tajomstvo. "Budeme takto zachraňovať ľudí stále?" pýta sa Ally. "Ak na nejakých narazíme, tak áno." odvetila Tara. Doma na záhrade sa vzniesli a Tara mala náhle 156. stupeň, Zuza 129. stupeň a Ally zatiaľ 78. stupeň.
Koniec druhej kapitoly.
Tu máte ako vyzerali dievčatá po premene Mrkající ( vľavo Tara, v strede Ally, vpravo Zuza)
Prepáčte že sú tie obrázky také čierne

 

—————

Späť